2 Ekim 2010 Cumartesi

CUMARTESİ DİNLENCESİ

Ankara'da hava bulutlu ve serince,
sonbahar kendisini göstermeye başladı ama daha önümüzde pastırma yazları var.
Şu sıralar elimde Murathan Mungan'ın Yüksek Topuklar romanı var onu okuyorum, biraz yavaş ilerliyor bakalım.
Birazdan dışarı çıkacağız flimlere bakarız içinden birini seçer sinemaya gireriz:)
Samsun'lu arkadaşlarla yıllardır günümüz var devam edip durur epeyde kalabalık olduk 18 kişiyiz birbirimizi görmeden yapamayız ama bir araya gelince de seslerimizi duyurmak için bağrışırız gün sonunda başımız ağrır,evet bu sene ilk ben alacağım 15 ekim gibi düşünüyorum,
menümüz bellidir Samsun pidesi , salatalar ve tatlı, pidelerimiz Samsun pidesi gibi olmasada benzer,Ankara'da Kuzey Yıldızı pide salonu var,ustası Samsunlu ve pideside güzel oluyor bizlerin canı pide yemek isteyince oraya gideriz,ben bir gün önceden içlerini hazırlıyacağım,
Kıymalı pide harçı:
bol kuru soğan doğranıyor
tereyağ büyükce bir tavaya konur soğan yağ kavrulur,
soğanlar pembeleşince orta yağlı kıyma ilave edilir birlikte iyice kavrulurlar,tuz ve karabiber unutulmamalı,maydonoz doğranır (isteğe bağlı)
peynirli pide harçı:
üç çeşit peynir rendelenir
yumurtalar kırılır,tuz
tereyağ eritilir biraz soğuyunca karışıma ilave edilir.
Kıymalı iç bir gece önceden yapılıp dolapda bekletilir niye diye sormayın büyüklerimizden öğle öğrendik:)
ben sinemaya gidiyorum haydi kalın sağlıcakla:))))

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Ah Filizcim, kıymalı pide ah bu saatte bile canı çeker insanın:))9
Yüksek topukları ben de çok beğenerek okumuştum, her model kadın var orada... hatta kendime benzettiğim bile vardı:))
Öptüm çok çok

MAVİANNE dedi ki...

annemler ünyeden dün akşam geldiler
söylemesi ayıp sabah getirdikleri pide ile kahvaltı yaptık
sana iyi haftalar diliyorum filiz ablacığım
salih abimme selamlar