8 Eylül 2010 Çarşamba

BAYRAM

Bu gün bayram
sağlıklı mutlu huzurlu bayramlara inşaallah...

Lale'ciğim eski bayramlara değinmiş yazısında, ben de yazıyı okuyunca eski çoçukluğumdaki bayramlar gözümün önünden sinema şeridi gibi geçti.
Neler yoktu ki anne tarafımdan ilk torundum dede anneanne dayılar teyzem beni el üstünde tutarlar ve bana birşeyler almak için adete yarışırlardı, ben de bu arada şımarık çoçuk değildim gayet uslu edepli kızdım,babaannemim arkadaşları bize gelirlerdi beni yanlarına çağırırlar mendil içinde harçlık verirlerdi,bende utana sıkıla alırdım,hatırlıyorum bir bayram öncesi kırmızı rugan ayakabı alınmıştı ve gece yatağımda ayakkabımla uyumuştum:)
İstanbul da geçmiş ti çoçukluğum,bayramlar da genelde Kayseri'ye giderdik ama bir seferinde İstanbul da kalmışız,amcamlara gittik bayramlaşmaya rahmetli diyorum amcamın kızlarını elim bir trafik kazasında kaybettik 4 kızkardeş birlikte öldüler,neyse bu bayram yazısı hoş şeylerden bahsetmeli.) Amcam kızları ve beni alıp luna parka götürmüştü hiç unutmam çok eğlenmiştim,
demir paraydı bayram harçlıklarımız,bakır 10 kuruş 5 kuruş,madeni 250kuruş,gerçi şimdiki
paralar biraz benzetilmeye çalışıldı:)
Bugün bu bayramları yaşamalı ve gelecek nesillere aktarmalı ki onlarda devam ettirebilsin,ama ne yazık ki bayram denince tatil ve dinlenme akla geldiğinden yeni nesil tatil yörelerine koşuyor.

Evet herkesin bayramını kutluyorum,yolda olan yolculara selametler diliyorum,
benim çoçuklarım da yoldalar güle güle gelip güle güle dönsünler inşaallah.

1 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ben ortası delik sarı yirmibeşliklere yetişemedim... ama bizim nene bu geçmeyen paraları yine de vrirdi bize:==))
hep güzel bayramların olsun yaşamında heğ sevdiklerinle